onsdag den 2. januar 2013

Langtidsbagte grøntsager med et strejf af lakrids :-)

Foto: Sara B. Clausen
Skønne og smagfulde grøntsager med sødmefulde løg og tomater med blød og rund smag kombineret med dejlige svampe.

Ingredienser 4-5 pers.

1 spk. soja
½ tsk. Raw liquorice pulver eller 1/4 knust engelsk lakrids
225 g. champignon  i hele og halve efter størrelse
150 g. portobello svampe i kvarte.
250 g. cocktailtomater
4 rødløg i både
3 spsk. olivenolie
En håndfuld friske timianblade
1 tsk flagesalt
friskkværnet peber

Bland soja samt lakrids.Kom grøntsagerne i et ildfast fad eller en bradepande og hæld sojablandingen over. Dryp med olie og drys med salt og lidt peber. Kom timian ved. Bages midt i ovnen en halv time ved 200 grader og siden 1 time ved 100 grader. Server som tilbehør til en god steg.


Foto: Sara B. Clausen

4 kommentarer:

  1. Svampe og lakrids....
    Det har jeg heller aldrig prøvet, men det er nu et must, da jeg elsker at samle svampe i efteråret. smagen af dem og bruge i min husholdning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt selv at kunne samle dem! jeg bliver altid bare en lille smule usikker på om det nu også er de "rigtige" og så tør jeg ikke bruge dem :-)Kombinationen var god- det er kun en anelse lakrids.

      Slet
  2. kan de laves dagen før og opvarmes igen

    SvarSlet