lørdag den 16. juni 2018

Involtino di tacchino al pesto (kalkunruller med pesto).

Foto: Sara B. Hansen.
Alting lyder bare så lækkert på Italiensk :-) Kalkunruller med pesto, hvis vi også lige skal tage den på dansk.

Opskriften er min egen og jeg er selv meget tilfreds med den. Kalkunkød kan godt blive lidt tørt, derfor har jeg valgt at tilberede det sousvide og blot hurtigt vende kalkunrullerne i olivenolie og smør på panden bagefter, så de lige blev brunet.
Resultatet er super mørt, saftigt og lækkert. Inden i  rullerne er der rød pesto, et lille stykke parmesan og lidt frisk oregano(som jeg har masser af i haven).
Tomatsaucen er skøn og smagfuld rundet af med en gavmild skefuld mascarpone. Jeg serverede med sprøde kartofler til. pasta kunne også have været en mulighed.


Tip: Retten kan selvfølgelig også laves uden brug af sousvide. Brun da rullerne godt af (uden at gennemstege) og sæt kalkunrullerne til side. Lav saucen. Placer rullerne i et ildfast fad og hæld saucen over. Sæt i ovnen 15 min. ved 200 grader.

Ingredienser:

Kalkunruller:
500 g. kalkunfileter
2 spsk. rød pesto
5 stykker parmesanost
Frisk oregano
Salt og friskkværnet peber
Lidt citron olivenolie

Tomatsauce:
2 skalotteløg, hakket fint
1 fed hvidløg, hakket
1 frisk chili, i ringe
1 fond de chef kylling
1 dåse cherrytomater
1 tsk. honning el. lidt sukker 
Salt og peber
Frisk oregano, en god håndfuld
1 stor spsk. mascarpone

Kartofler:
700 g. nye kartofler, skrabet
2 spsk. olivenolie
1 tsk. hvidløgspulver 
Salt

Bank hver kalkunfilet tyndere ved at placere mellem to poser. Brug en kødhammer eller fx. kagerulle til at gi den lidt tæsk ( ikke for hårdt dog,bare lidt bestemt!)


Foto: Sara B. Hansen

Fordel lidt rød pesto, oregano og et stykke parmesanost i den ene ende af schnitzel, drys med salt og peber og fold så sammen fra den ende.
Hold sammen med kødnål, tandstik eller kødsnor ( jeg brugte sidstnævnte for at den ikke skulle lave hul i vakuumposen).
Gnid rullerne udenpå med lidt citronolivenolie og drys med salt og peber.

Pak dem med en smule mellemrum i posen og vakuumpak.
Giv dem 3 timer ved 55 grader. Se tip foroven hvis ikke du benytter sousvide metoden.


Foto: Sara B. Hansen

Steg løg og hvidløg i lidt olivenolie, tilsæt chili, cherrytomater, honning og fond de chef kylling. Lad simre 4 min. og tilsæt så oregano og mascarpone. lad simre til saucen er jævn.


Foto: Sara B. Hansen

Kartoflerne skrabes og koges i saltet vand ca. 10 min. Dette kan godt gøres på forhånd. Vend med olivenolie, salt og hvidløgs pulver og fordel i et jævnt lag på bagepapir og bage ca. 20 min. ved 200 grader til gyldne og sprøde. 


Foto: Sara B. Hansen

Tør kalkunrullerne med lidt køkkenrulle. Smelt smør/olivenolie og brun dem hurtigt af på en varm pande, anret med tomatsaucen og de sprøde kartofler og evt. lidt andet grønt til.


Foto: Sara B. Hansen

Velbekomme.

Find også Saras Madunivers på Facebook.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar