tirsdag den 2. januar 2018

Fyldte portobellosvampe med knoldselleri, fløde, parmesan og rosmarin.



Foto: Sara B. Hansen.

Denne ret smager helt fantastisk -  hvis man selvfølgelig kan lide svampe og det kan jeg!
Jeg fandt en bakke portobellosvampe som var sat ned til 10 kr. selvom de intet fejlede og så havde jeg lidt forskellige rester som blev kombineret i denne skønne og vegetariske ret. Du kan bruge det som tilbehør eller hovedret- alt efter hvad du serverer til.



Foto: Sara B. Hansen.

Ingredienser 4 personer:

4 portobellosvampe
2 skalotteløg
1 rød chili, finthakket u. kerner
2 kviste rosmarin
1/4 knoldselleri, groftrevet
1 dl. fløde
1 tsk. Herbamare grøntsagsbouillon
1 fed hvidløg, finthakket
Salt og peber
friskrevet parmesan

Start med at rense svampene, skær stokken ud og trim kanterne- gem alt det du skærer fra incl. stokke. Hak det groft. Hak løg, hvidløg, rosmarin samt chili.
Skræl og riv knoldsellerien groft. Svits løg og svamperester i lidt olivenolie i nogle min. tilsæt rosmarin, chili samt knoldselleri og steg 3-4 min.

Hæld fløden over og lad det simre, Smag til med salt og peber og vend lidt parmesan i. Fordel i svampene og rive lidt mere parmesan over.

Bag svampene i en 200 grader varm ovn i 15-20 min. De skal være lidt gyldne ovenpå.



Foto: Sara B. Hansen.

Find også Saras Madunivers på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar