onsdag den 3. februar 2016

Kokostoppe med appelsin sødet med kokossukker(glutenfri).


Foto: Sara B. Hansen.
Jeg er ret glad for kokostoppe, så da jeg så denne opskrift som skulle være lidt sundere hos Fit Living måtte jeg da prøve dem! Der er kokosmel, kokosolie og kokossukker i så det er da i hver fald en kokostop der vil noget :)
Kokossukker skulle udmærke sig ved at holde blodsukkeret mere stabilt end almindeligt sukker, så man ikke får de store udsving. Det giver samtidig toppene en lidt dybere gylden glød end ellers. Jeg synes de er rigtig lækre og selvfølgelig ekstra gode med et mørkt chokoladedyp.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 10-12 stk store toppe: 

200 g.kokosmel
2 æg
½ tsk. vaniljekorn
5 spsk. kokossukker
60 g. kokosolie, smeltet
Skal fra en økologisk appelsin, revet fint.


Foto: Sara B. Hansen.

Bland alle ingredienserne til makronerne godt sammen og form dejen til små toppe. Det gøres nemmest med fugtige hænder. Toppene sættes på en bageplade med bagepapir. Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter, eller indtil de er gyldne. 

Kokossukker kan købes i langt de fleste supermarkeder og helsekostbutikker. 

Energi pr. stk.: 200 kcal, fedt 80%, protein7%, kulhydrat 13%



Foto: Sara B. Hansen.


Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar