fredag den 11. september 2015

Lækker chokoladesneglskage på under 15 min!

Foto: Sara B. Hansen.
Åhhh- fredag eftermiddag endelig! Vi er trætte, og en kop kaffe eller te med en lækker kage til vil da lige være sagen ik?
Meeeeen overskuddet til at bage synes bare så lille .....vil  det nemmeste mon ikke at runde bageren?
Du kan faktisk med en lille smule "snyd" på ingen tid have duften af hjemmebag og servere de lune lækkerier for dig selv og dine kære-med en absolut minimal indsats. Sådan skal det også have lov at være en gang i mellem, selv herhjemme hvor jeg ellers elsker at bruge tid i køkkenet. Måske kunne du også få glæde af denne lille lette opskrift?
Alt du skal brug er et glas chokoladecreme(jeg havde ikke lige nutella men det vil nogen måske foretrække), e dåse croissantdej finde på køl i fx. Netto og det er såmænd det hele.
Hvis du er meget lækkersulten eller i er flere mennesker, så skal du nok bruge to dåser croissantdej.

Foto: Sara B. Hansen.

Ingredienser 4 personer:

1 dåse croissantdej
3 spsk. Chokoladecreme

Foto: Sara B. Hansen.


Start med at åbne dåsen med dej og rul den ud. Skær den aflange dejstrimmel over på midten og læg de to stykker over hinanden så du får en firkant, lad dem overlappe lidt og glat perforeringerne som er lavet til croissanter ud.
Smør med chokoladecreme og rul sammen som en roulade. Skær ca. 3-4 cm høje stykker ud og sæt dem tæt sammen i en lille form med bagepapir.
Bag ved 200 grader i ca. 12 min. eller til de er gyldne. Thats it :-)

Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar