onsdag den 16. september 2015

Gryderet med kylling og perlespelt.

Foto: Sara B. Hansen.
Dette er en dejlig nem og mættende ret som passer rigtig godt til det mere efterårsagtig vejr vi går ind i. Det er ren komfort food som kan spises med gaffel fra skål eller tallerken og meget populært herhjemme hos både børn og voksne. Du kan sagtens lave variationer og lege lidt med forskellige grøntsager alt efter dine præferencer.

Ingredienser 6 personer:

500 g. kyllingfillet, skåret i tern
2 løg, hakket
2 spsk. olivenolie
1 -2 fed hvidløg, knust eller finthakket
250 g. perlespelt
2 dåser flåede tomater
1½ dl. kyllling fond (eller vand og bouillonterning)
1 dl. madlavnings eller piskefløde
1 rød peberfrugt, i tern
2 store gulerødder, skiver
150 g. ærter (eller edamamebønner) fra frost
4 kviste timian
3 spsk. hakket bredbladet persille
Salt og peber

Brun kyllingen i olivenolie Ca 5 min. Tag kyllingen fra og sæt til side. Svits det hakkede løg og hvidløg nogle min. Tilsæt perlespelt og svits med nogle min. Hæld tomater, gulerod,peberfrugt og kyllingfond ved. Lad koge ca. 15 min. Rør med jævne mellemrum.
Kom nu kyllingen tilbage i retten og lad koge med i 10-15 min. mere til perlespelten er mør. Tilsæt ærterne  og fløden og varm retten igennem. Smag til med salt og peber og drys gerne lidt friskhakkede urter over inden servering.


Find mig også på FACEBOOK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar