tirsdag den 25. august 2015

Gratineret squash & champignon.

Foto: Sara B. Hansen.
Dette lækre fad, ser måske ikke ud af så meget og egentlig havde jeg ikke helt besluttet om opskriften skulle blogges, da jeg lavede retten - men det skal den, for det smagte simpelthen så godt! 
Måske er du så heldig at have en masse squash i haven selv? så prøv endelig denne opskrift :-)
Jeg improviserede lidt efter at jeg forleden blev inspireret af en opskrift som Kirsten Skaarup fra den skønne blog "Kødfri Fredag"havde delt.

Vi fik den som lidt lowcarb tilbehør til en god gang frikadeller og det var virkelig lækkert, den vil også fungere godt alene med lidt brød til eller sammen med kylling en god bøf eller andet.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser:

2 squash  mellem store
2 bundter forårsløg
500 g champignon
2 fed hvidløg
1 spsk. oregano
Salt og Friskkværnet peber
lidt chiliflager
1 tsk. Herbamare saltreduceret bouillon
200 g. revet ost fx. emmentaler
2 dl. fløde


Foto: Sara B. Hansen.

Skær squash i tynde skiver på langs og derefter i tynde strimler "a la julienne" som en slags båndpasta (Ikke i skiver som på billedet - Det var et af mine gamle billeder jeg lige genbrugte da jeg glemte at tage billed af squashen undervejs ;-)
Skær forårsløg og champignon i skiver. Svits champignon i olie til de har taget lidt farve, tilsæt forårsløg, hvidløg og squash og svits 3-4 min. tilsæt fløde oregano, salt peber samt chili. Kom det hele over i et ildfast fad og vend med halvdelen af osten, Resten kommes på toppen så det griatineres. Bag det i ovnen i ca. 25 min ved 200 grader. til osten er gylden.

Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar