onsdag den 18. marts 2015

Kartoffelfrittata med champignon.

Onsdagens vegetariske hovedret, scorede mange point hos min søde mand  som ratede den til 8-9 point ud af 10 mulige :-)
Så den kommer bestemt på menuen en anden dag også! Billederne blev måske ikke lige de bedste, solen nåede at forsvinde før maden var klar, jeg glæder mig sådan til de lange lyse sommeaftener. Opskriften er med inspiration fra bladet "Sæson" - jeg har nævnt det mange gange før som et godt sted at søge inspiration.



Foto: Sara B. Hansen.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 4 personer:

250 g. champignon i tykke skiver
2 løg i halve skiver
400 g små fine nye kartofler med skræl (udenlandske) skåret i kvarte
1-2 fed hvidløg, tynde skiver eller hakket
300 g. friske grønne bønner, nippet og halveret
2 tsk. paprika
2 tsk. timian
Salt og Peber
1 dl. fløde
8 æg
olivenolie 


Foto: Sara B. Hansen.


Smør en metalbradepande godt med olie. Svits løg og hvidløg i lidt olivenolie i en gryde/ sauterpande, efter nogle min. tilsættes de nye kartofler. Lad dem svitse ved middel varme i 10 min. tilsæt paprika og svits nogle min. Kom de nippede og halverede bønner, samt de skivede champignoner ned til kartoflerne og svits med i 5 min. krydres med salt og peber. Kom blandingen i bunden af metalbradepanden ( du kan også bruge en pande der kan gå i ovn til det hele- jeg kan bare godt lide at den bliver lidt højere i en bradepande).
Pisk æg, fløde timia og salt og peber sammen. Sæt bradepanden i en forvarmet ovn på 200 grader (varmluft) i ca. 25 min. mærk efter at den er fast og færdigbagt.

Vi fik en god tomatsalat med frisk mozzarella og masser af friske basilikumblade og stænket med citron olivenolie, salt og peber.

Find mg også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.


1 kommentar:

  1. Den ret skal jeg da også prøve, har godt nok uden opskrift fremstillet en noget lignende. Meen - denne ser så lækker ud! Lene B Herler

    SvarSlet