tirsdag den 17. marts 2015

Sprøde peanutbutter cookies.

Foto: Sara B. Hansen.
Mmmmmmmm, egentlig kan jeg nok ikke rigtig være bekendt at lade min egen eftermiddags lækkersult, gå ud over jer- men når jeg nu har fundet på sådan en super lækker, hurtig og nem opskrift, der gør det muligt i løbet af kort tid, at have lækre cookies til kaffen, så kan jeg vel ikke være bekendt ikke at dele med jer vel?


Foto: Sara B. Hansen.



Ingredienser ca. 22 store småkager:

6o g. smør
65 g. peanutbutter- gerne chrunchy men almindelig kan også gå an.
2 håndfulde valnødder, knust med hånden eller hakket groft ( ca. 50 g.)
50 g. mørk groft hakket chokolade
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vanilje
2 spsk. hvedemel ( 50. g.)
3 spsk. havregryn (ca. 30 g.)
120 g. mørk farin
1 knivspids salt
1 æg

Foto: Sara B. Hansen.

Det hele blandes sammen med en håndmikser og sættes som små klumper med to teskeer med god afstand i mellem på bagepapir. Bages ved 180 grader (varmluft) i ca. 12-15 min. Lad køle på en rist, de skal helst ikke flyttes for meget før de er kølet ned og faste, lækre og sprøde. Opbevares i en tæt kagedåse eller et glas med tætsluttende låg.

Find mig også på FACEBOOK.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar