torsdag den 26. februar 2015

Kalvesteak serveret med æblepesto og hasselbach kartofler.

Foto: Sara B. Hansen.
Æblepesto hvad er nu det?? Det er faktisk noget som du bør prøve synes jeg! Selv læste jeg opskriften der har inspireret hertil i Anne Knudsens bog; "Rolig nu"og hun tøver ikke med at kalde den "verdens hurtigste og lækreste Italienske sauce"- jeg synes mest det minder om pesto og har derfor døbt den det.
Desuden synes jeg at det smager godt smagt til med lidt salt og peber og citronolivenolie. Server den til en god bøf - Som Anne Knudsen siger " De tror det ikke, men det kan få den simpleste bøf og kartofler op at synge med englene" :-)

Foto: Sara B. Hansen.


4 Personer:

4 gode kalvekoteletter
Salt/peber
Smør/ Olie

Æblepesto:
3 grønne granny smith æbler
1 stor håndfuld frisk basilikum
4 spsk. GOD olivenolie gerne med citron
Salt/peber

Tilbehør:
500 g. champignon
1 bakke cherrytomater
1 fed hvidløg
Salt, Peber

1 kilo kartofler
olie, krydderier

Foto: Sara B. Hansen.


Skæl kartofler og skær dem i halve og lav ridser i dem med en skarp kniv uden at skære helt igennem. kom dem på en plade med bagepapir og pensel dem med olie krydret med lidt krydderier fx. salt/peber, chili, basilikum.Sæt i en 200 grader varm ovn og steg dem ca. 1 time til gyldne og sprøde. Jeg synes faktisk de bliver bedst som halve da de er mest sprøde.

Skræl æbler og fjern kernehus og kom i en blender (eller brug stavblender) sammen med de øvrige ingredienser og blend det til en jævn masse.

Rens champignon og skær de største i halve, svits i smør nogle min. ved god varme, tilsæt knust hvidløg og tomater og lad stege videre i ca. 5 min. Krydres med Salt og Peber.

Steg kalvekoteletterne som du først har krydret med salt og peber i olie/smør ca. 2-3 min oå hver side alt efter tykkelse. Lad hvile nogle min. inden du serverer med den lækre friske æblepesto over kalvekoteletten.

Find mig også på Facebook.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar