onsdag den 31. december 2014

Fine små kransekagemuffins. HAPPY NEW YEAR 2015.

Foto: Sara B. Hansen.
jeg ved jeg bringer opskriften i sidste øjeblik, men du kan sagtens nå det endnu, hvis du vil bage nogle lækre hjemmelavede mini kransekagemuffins,
Denne opskrift har jeg set på forskellige sider ved bl.a Femina, Isabellas og Woman og tænkt kunne være et lækkert lille twist. 
Jeg plejer at bage kransekagestænger hvert år og nogle gange er det bare skønt at prøve noget nyt - selv ved traditionelle begivenheder. 
De smager virkelig skønt og ser så fine ud, drysset med et fint lag flormelissne - jeg er sikker på det bliver en fin ledsager til boblerne kl. 24 når vi i aften træder ind i 2015. Jeg ønsker jer alle et helt fantastisk godt nytår og håber at det vil bringe jer skønne oplevelser - også af de kulinariske!


Foto: Sara B. Hansen.


Opskift 20- 24 stk.

125 g sukker
125 g blødt smør (+ smør til formen)
125 g marcipan
2 æg
50 g mel
80 g mørk nougat, kold


Desuden:
250 g marcipan
150 g flormelis
60 g æggehvide 

Foto: Sara B. Hansen.




Pisk smør og sukker luftigt. Riv marcipanen på den grove side af et rivejern. Tilsæt marcipanen, og pisk det hele sammen. Tilsæt æggene, ét ad gangen, under fortsat piskning. Tilsæt melet, og fyld massen i  smurte mini-muffinforme. Kom et stykke nougat i hver kage, og bag kagerne ved ca. 175° i 15-20 minutter.

Tag kagerne ud af ovnen, og lad dem køle en smule af i formen. Skru ovnen op på 210°.
Kom marcipan og flormelis i en skål, og pisk med en elpisker (eller kom det hele i en foodprocessor). Tilsæt æggehvider, og fyld massen i en sprøjtepose med stjernetylle på. Sprøjt små toppe kransekagemasse ovenpå kagerne, og bag dem yderligere 10-25 minutter i den varme ovn, eller til kransekagen er gennembagt.
Servér kagerne ved stuetemperatur med et drys flormelis.

TIP: Kagerne kan laves dagen i forvejen og hvis du bager dem i papirforme er de lettere at tage ud den næste dag, efter en tur på køl.
Find mig også på FACEBOOK.
Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar