torsdag den 5. juni 2014

Vandbakkelsehjerte med creme og frugt - ren farforkælelse.

Foto: Sara B. Clausen.
Det er jo FARs dag i dag og ham herhjemme, han fortjener virkelig at blive forkælet af sine børn og bonusbørn og af mig fordi han bare er den bedste man kunne ønske sig. Han lapper cykler og hjælper med matematik og han bygger og støber og gør ved. Det blev en hurtig kage jeg lige kunne "banke sammen" da jeg kom hjem - et vandbakkelsehjerte

Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser:

Vandbakkelse:
150 g. smør
3 dl vand
3 tsk sukker
150 g. hvedemel
4 æg

Creme:
1 pose cremepulver
4 dl. mælk
1 dl. appelsinsaft
1 tsk. vaniljekorn

Pynt:
2 appelsiner skåret i fileter
1 banan
1 bakke jordbær, skyllet og skåret i halve
Evt. lidt frysetørret hindbær eller chokoladespåner

Foto: Sara B. Clausen.

Foto: Sara B. Clausen.
Foto: Sara B. Clausen.

Rør cremen sammen og pisk den godt igennem og sæt i køleskabet. Kom smør, sukker og vand i en gryde med tyk bund. Bring det i kog, pisk hurtigt melet i. Lad det køle lidt og pisk så æggene i et af gangen. Pisk grundigt imellem så dejen samles igen. Kom på en sprøjtepose og sprøjt det ud på en plade med bagepapir i form som et hjerte.
Sæt i en 200 grader(varmluft) varm ovn ca. midt i ovnen. Bag i ca. 25 min til gyldent. Ovnlågen må ikke åbnes før efter 20 min. for så risikerer du den falder sammen.
Lad køle på rist. Pynt med creme og bær og server.

Find mig også på: FACEBOOK
Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar