torsdag den 15. maj 2014

Nem og lækker Mexicansk tærte.



Foto: Sara B. Clausen.
Denne tærte er let at lave og smagte simpelthen så godt, at jeg må skynde mig at give jer opskriften inden jeg smutter ud på en cykeltur, det var umuligt ikke lige at tage den ekstra portion, som man egentlig ikke har brug for. Har du overskud, laver du selvfølgelig dejen selv - men i dag var det den hurtige løsning med en købe tærtedej (vælg gerne groft hvis det kan fås). 


Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 4 pers:

2 løg, hakket
2 fed hvidløg
 500 g. magert oksefars
4 store tomater, skåret i mindre tern
1 tsk. chiliflager
2 tsk. oregano
1 tsk.spidskommen
1 tsk. chilipowder mix
Salt og peber
½ dåse kidney bønner
3 æg
4 spsk. creme fraiche 9%
125 g. cheddarost, revet
1 glas røde jalapenos

Foto: Sara B. Clausen.
Foto: Sara B. Clausen.

Kom tærtedejen i et smurt tærtefad og prik bunden med en gaffel. Kom lidt olie i en sauter pande og svits løget nogle min. til de er klar. Tilsæt det hakkede oksekød og steg det ved god varme. Når det er blevet brunt, tilsættes alle krydderier samt tomater. Simrer ca. 10 min. Tilsæt kidney bønner og rør rundt. Tag af varmen og lad køle lidt.
Rør æg sammen og tilsæt creme fraiche samt cheddar. Bland æggemassen med kødet og kom fyldet i tærtefadet. Fordel massen. Pynt med jalapenos og lidt ekstra cheddarost. Bages ca. 20-25 min. ved 200 grader. Server sammen med en god grøn salat.


Foto: Sara B. Clausen.
Find mig også på FACEBOOK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar