lørdag den 17. maj 2014

Lækker wokret med mørbrad, ærter og cashewnødder.

Foto: Sara B. Clausen.
En let og velsmagende ret som kan være klar på under 30 min. og derfor vil gøre sig godt på en travl hverdag- eller en dag som denne hvor solen har skinnet og vi har arbejdet på udestue, have m.m. og derfor ikke har haft så meget tid til at lave mad ;-)
Opskriften stammer fra seneste nummer af MAD - jeg har dog tilføjet lidt marinade til kødet og andre småjusteringer. Jeg bruger soja i stedet for salt i retten.


Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser 4 pers:

600 g. svinemørbrad
 2 spsk. Teryiaki sauce og 1 spsk. ketjap manis
3 rødløg,både
300 g. sukkerærter, strimler
2 røde chilifrugter u. kerner, skiver
Sesamolie
Friskkværnet peber
1½ dl. Østersauce
50 g. tørristede cashewnødder
200 g. fuldkornsnødder


Foto: Sara B. Clausen.

Afpuds kødet og skær det i strimler ved det med teryiakisauce og ketjap manis og lad det  gerne stå køligt i 30 min.. Klargør grøntsagerne og rist cashewnødderne på en tør pande, til de har fået lidt farve.
Opvarm en wok med lidt sesamolie og lynsteg kødet i 2-3 min. Tilsæt rødløg sukkeræreter og chili og steg videre i 2 min. Hæld østersauce over og steg videre i ca. 3 min. Tilsæt casehwnødder.
Kog nudlerne i saltet vand efter anvisning på pakken. Dræn vandet fra og vend dem med 1 spsk- sesamolie. Server retten med nudler til.

Find mig også på FACEBOOK

Ps. De fine tallerkener i en flot organisk form og med en skøn turkis farve, er importeret fra Thailand. Det er et smukst stel til en god pris og hvis nogen skulle være interesseret formidler jeg gerne kontakt til forhandler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar