onsdag den 28. maj 2014

Djævelsk gode rejer.


Foto: Sara B. Clausen.
Dette er en rigtig lækker og hurtig ret med dejligt krydrede rejer i en god tomatsauce. Det er meningen at den skal have lidt bid og en god chilistyrke (derfor djævelsk) men selvfølgelig kan man nedtone lidt alt efter hvad man er til. Det er vigtigt at rejerne kun lige kommer i kortvarigt så de varmes igennem ca. 2 min- da de skal være lækre og saftige og ikke tørre. Så kom dem i til allersidst inden servering.

Foto: Sara B. Clausen.


 Ingredienser 4.pers.:

Ca.500 g. Rejer XL, optøet
Saft af en halv citron
2 spsk. olivenolie
700 g. Tomatsauce, flaske
1 dl. vand
2 røde friske chilier
1 bundt forårsløg, skiver
4 bananskalotteløg, hakket
2 fed hvidløg, knust
1 tsk. citronpeber
1 tsk. chiliflager
1 tsk. røget paprika
½ tsk. spidskommen
Salt og peber
1 spsk. grøntsagsfond

Tilbehør: Friskogt spaghetti.

Foto: Sara B. Clausen.

Klem saften af en halv citron ud over de optøede og drænede rejer og sæt til side.

Varm olien i en god sauter pande og svits forårsløg, chili, hvidløg og skalotteløg i 2-3 min. tilsæt krydderier og svits lidt med og herefter tomatsauce samt vand og grøntsags fond. Lad tomatsaucen simre i 10 min. Kog imens spaghettien. Når spaghettien er klar vendes rejerne i tomatsaucen og varmes kortvarigt igennem (ca. 2 min.)smag til .Server tomatsauce med rejer sammen med friskogt spaghetti.

Foto: Sara B. Clausen.


Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar