mandag den 5. maj 2014

Caribiske koteletter.

Foto: Sara B. Clausen.
Dette er en god og lækker hverdags ret som ikke er særlig omstændig at lave og som mange både voksne og børn vil kunne lide. Det er en af mine egne opskrifter og jeg kalder den caribisk fordi jeg synes at ananas, kokos og karry giver lidt den "feel". Server med fuldkornsris til og gerne en god blandet salat.
Jeg købte nogle lækre tykke øko. kokoschips som var let ristede (mums!). De fås i Kvickly. Både soja og ananas mørner kødet, så de blive dejligt møre og ikke tørre og kedelig.


Foto: Sara B. Clausen


Ingredienser 6 personer:

6 nakkekoteletter
1 dåse ananas i ringe(gem 1½ dl. af lagen)
3 porrer, skiver
3 dl. madlavningsfløde (alternativt kokosmælk).
ca. 4 spsk. soja
2 tsk. stærk madraskarry (Urtekram)
1 tsk. røget paprika
1½ tsk. maizena
1 pose Kokoschips, letristede.
1 bouillonterning grøntsags
Salt og peber

Tilbehør: Brune ris og salat.

Foto: Sara B. Clausen
Nakkekoteletterne krydres med salt og peber og steges i lidt smør/olie. De skal blot lige brunes, så bare nogle få min på hver side ved god varme. Placer dem derefter i et ildfast fad. Læg en skive ananas på hver kotelet og dryp soja over dem.
Smelt lidt smør på en pande og kom karry og paprika på, svits dem nogle få min. Tilsæt derefter madlavningsfløde, smuldret bouillonterning og ananasjuice og lad det simre ca. 5 min. Jævn med maizena rørt med lidt vand eller ananasjuice. Smag til med salt og peber. Hæld saucen over koteletterne. Sæt til sidst fadet i en 200 grader varm ovn i ca. 20 min. Kog risene efter anvisning på pakken.
Ved servering, hældes der tørrede kokoschips over retten.

Foto: Sara B. Clausen


 Evt. kan der suppleres med ekstra kokoschips ved bordet, hvor også skåle med rosiner og bananskiver kan indgå som variation.

Find mig også på : FACEBOOK.



Foto: Sara B. Clausen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar