søndag den 9. marts 2014

Spinatpandekager med krydret fyld og hytteost.

Foto: Sara B. Clausen,
Opskriften her til aften stammer fra magasinet MAD seneste nummer- jeg nyder virkelig at bladre i den slags og synes det er så fed inspiration man kan få.
Jeg har, som altid, lavet lidt om så det passer til mine præferencer og det er den opskrift jeg skriver her. jeg lavede dobbelt portion og fik ialt 12 pandekager med fyld ud af det. Synes det passer meget godt med 2 til hver. Flotte synes jeg også de tog sig ud de lækre grønne spinatpandekager, som havde en rigtig god smag og konsistens. Min varmeste anbefaling! Yngstesønnen var mildest talt mere end skeptisk da han så hvad jeg var i gang med- "spinatpandekager! fy for f........" men jeg fik "Thumbs up" da han senere spiste dem :-) 


Foto: Sara B. Clausen,


4 personer (ca. 8 pandekager):

Spinatpandekager:
75. g frisk spinat
3 æg
4 dl mælk
150 g, hvedemel
Salt og friskkværnet peber
olie til stegning
( Jeg kom ca. 2 spsk. solsikkeolie i dejen og kom så kun lidt olie på til den første.)

Krydret oksekød:
2 gulerødder
400 g. magert oksekød
1 løg, hakket
1 brev taco mix
100. g hytteost
1 dl. hot tacosauce el. vand
1 frisk grøn chili i skiver
150. g champignon i skiver

Tilbehør: Revet ost, Tomater, friske krydderurter fx. bredbladet persille, basilikum el koriander, sorte oliven i skiver, cherrytomater i halve eller skiver.


Foto: Sara B. Clausen,

Skyl spinaten godt og kom den i en blender sammen med æg, mælk og mel samt salt og peber. Blend det til en sammenhængende og jævn pandekagedej. Tilsæt evt. 2 spsk. olie til dejen, så du ikke behøver fedtstof på panden mellem hver. Varm en god pandekagepande op og steg pandekagerne.

Svits det hakkede løg i lidt olie på en hed sauterpande og svits herefter kødet, tilsæt grøn chili, champignon og revet gulerod og dernæst krydderiblanding samt tacosauce (el.vand) lad simre ca. 10 min. Vend til sidst hytteosten i.

Kom lidt revet ost og kødfyld på hver pandekage og rul dem stramt, placer med lukning nedad i en bradepande med bagepapir. Placer dem tæt. Drys med revet ost og bag dem ved 200 grader i ovnen i ca. 10 min.

Drys med urter, tomat, oliven efter præferencer og server.

Find mig også på facebook lige her: Facebook



2 kommentarer:

  1. Hold op hvor er de flotte de pandekager... kan man mon bruge frosen spinat??
    Tænker på en forret med skinke mousse i... den ville blive så flot :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Pia :-) jeg har ikke prøvet med frossen spinat, tænker det i hver fald skal drænes godt, så det ikke giver for meget fugt. Hvis du prøver må du meget gerne kommenter og fortælle hvordan det gik. Tror du har ret i at det kan blive en flot forret. Kh Sara

      Slet