onsdag den 12. marts 2014

Vegetarpizza med soy4you, rødløg,mozzarella, champignon, pesto og tomater.

Foto: Sara B.Clausen.
Forleden snakkede vi herhjemme omkring de nye kostanbefalinger og helt konkret om rådet max. 500 g. rødt kød om ugen (det vil sige svin, kalv, okse, lam). Vi snakkede om at der egentlig ikke skulle så meget til, før at man fik for meget og blev derfor enige om at vi dels gerne vil spise fisk to af ugens dage og kylling et par gange og så blev vi enige om at onsdag fremover bliver kødfri dag!
I dag stod den så på vegetarpizza. For at lave en blid overgang, besluttede jeg at prøve at bruge Soy4you så det så ud som om der var kød på. Det er et sojaprodukt der har været på markedet et godt stykke tid og jeg har tit overvejet at prøve det. Jeg synes at resultatet blev rigtig godt og alle herhjemme kunne lide det.
Da jeg havde travlt, så blev det i dag med færdigdej til bundene, jeg foretrækker ellers klart selv at bage dem og med fuldkorn. Men nogle gange må man grundet tidsnød gå på kompromis.

Foto: Sara B.Clausen.


Ingredienser 6 pers:

2 færdige pizzadej bunde (rulle)

1 pakke Soy4you (fx. fra Rema1000)
2 dl. grøntsagsfond
1½ tsk, chiliflager
1 spsk. kebab krydderi
1 tsk. hvidløgspulver
2 rødløg
3 friske mozzarellaost
Friske Parmesan flager
1 spk. Oregano
10 cherrytomater
6 store champignon
1 glas øko. pizzasauce
pesto
Frisk bailikum

Tilbehør: God salat.

Foto: Sara B.Clausen.


Kom lidt olivenolie på en sauterpande og vend soy4you granulat i olien, tilsæt kebabkrydderi, chili og hvidløgspulver og rør grøntsagsfond i lidt af gangen indtil væden er absorberet og soy4youflagerne er løse og møre i det ialt ca. 10 min. Lad dem gerne stå og trække lidt. 

Rul dejen ud og placer på bageplader med papir. Fordel tomatsaucen ovenpå, dernæst fordeles mozzarella i skiver. Fordel derefter soy4you ovenpå og champignon samt rødløg og flager af parmesan. 

Bag pizzaerne i en 200 grader varm ovn (varmluft), når de er færdigbagte ca. 15-20 min. fordeles klatter af pesto, frisk basilikum og tomater i kvarte derpå.

Server med en god salat til.


Find mig også på facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar