mandag den 25. november 2013

Lækre Chokolademuffins med citron og hvide chokoladedråber.


Foto: Sara B. Clausen.

Lækre chokolademuffins med vanilje, citron og fine hvide chokoladedråber, som jeg fik købt ude ved Hellebergs, da jeg var på besøg der. De er rigtig gode i muffins og cookies, da de ikke flyder så let ud og derfor forbliver synlige.


Ingredienser
Ca. 12 stk:

175 g. smør
1,2 dl. vand
½ vaniljestang
300 g. sukker
4 æg (L)
180 g. hvedemel
75 g. god kakao
1 tsk. Bagepulver
100 g. hvide chokoladedråber
Revet skal af ½ øko citron

Foto: Sara B. Clausen.


Sådan gør du:

Smelt smør og vand i en lille gryde.

Flæk vaniljestangen på den langs og skrab kornene ud med en lille kniv. Mas kornene sammen med en anelse af sukkeret på et skærebræt med kniven, så kornene skilles.

Kom vaniljesukker, sukker og æg i en stor skål og pisk det til en tyk æggesnaps. Bland hvedemel, kakao og bagepulver godt sammen og sigt det ned i den tykke æggemasse. Vend rundt med let hånd. Tilsæt smør-/vand-blandingen lidt af gangen mens der stadig røres rundt.


Smør evt. muffinsformene med Bagespray i et tyndt lag, det gør jeg i hver fald for at være sikker på de slipper.
Kom dejen i en engangssprøjtepose og fyld formene 3/4 op med dejen. Drys til sidst med lidt hvide chokoladedråber.
Bag dine muffins ved 175 grader varmluft i ca. 12-15 min. 

Find mig også på Facebook og husk at du for tiden kan vinde et fint bagesæt i min Giwe Away : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.366553926813912.1073742026.194466280689345&type=1

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar