torsdag den 24. oktober 2013

Sirupsmarineret pære med kanelcreme, chokolade og valnødder.

Foto: Sara B. Clausen.
En rigtig skøn og (pære)let efterårs dessert som jeg så i Sæsons nyhedsbrev. den er ikke den værste kaloriebunke og smager dejligt frisk og sødt på en gang med den lækre kanelcreme lavet på græsk youghurt 2% og med sprøde knasende valnødder og grofthakket mørk chokolade på toppen. En slags simpel frugtsalat.
Jeg skar pærene på mit mandolinjern. Brug friske faste Clara friis pærer. GUF- siger jeg bare!

Foto: Sara B. Clausen.

Opskrift 4 pers:

4 Clara friis pærer
2-3 spsk. ahornsirup el. lys sirup
8 spsk. græsk youghurt 2 %
2 tsk. kanel
50 g. mørk chokolade
50 g. hakkede valnødder
( i opskriften 25 g. chokolade og nødder men jeg synes det var for lidt ;-)

Start med at røre youghurt med kanel og hak chokolade og valnødder. Skær pærerne i tynde strimler- det gøres lettest på mandolinjern med indsats til strimler. Vend straks med sirup. Fordel i serveringsskåle og top med kanelcreme, hakket chokolade og valnødder.

Find mig også på facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar