torsdag den 17. oktober 2013

Lækker Æblekage med appelsin, marcipan og mandelsplitter.

Foto: Sara B. Clausen.
Så er fredagen lige om hjørnet og det betyder weekend for mig og de af mine kollegaer der også har brugt denne uge på at arbejde, i stedet for at holde efterårsferie- det kunne nu ellers have været meget hyggeligt. Min mor har foræret mig en masse fine æbler fra haven - det gør mig altid så super glad at få sådanne lækre sager!

Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser:

4 æg
800 g. Æbler
200 g. Sukker
200 g. Smør

1 dl. skyr
200 g Marcipan
2 tsk. Bagepulver
300 g. Mel
2 økologisk Appelsiner

Skræl æbler og skær dem i meget tynde både. Rør smør og sukker godt sammen. Tilsæt groftrevet marcipan og æg. Det gør ikke noget hvis det skiller lidt, det samler sig igen. Bland det godt og kom mel blandet med bagepulver i. Vend æblestykkerne i kagen, sammen med Skyr,saft og skal fra appelsinen. Der er mange æbler- men det skal der være. Kom det hele i en smurt eller bagepapirsforet form og drys med mandelflager.

Bag i 30-40 min ved 175 grader. Kan serveres kold såvel som lun med fx. is, cremefraiche eller letpisket flødeskum.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar