søndag den 6. oktober 2013

Jammy heart drops.....

Foto: Sara B. Clausen.
Faldt over denne opskrift på BBC good food og ville lige teste den da jeg synes de så ret søde ud. Kæresten skulle af sted på nattevagt og så synes jeg han skulle have el lille "sød hilsen" med fra mig, som en lille opmuntring.
Det er en ret ukompliceret opskrift- det der tager længst tid er at forme hjerter og lave fordybning.  jeg tillod mig nogle småændringer bl. a skar jeg 50 g. smør af opskriften og brugte rigtig vanilje og så droppede jeg kagecremen i glasuren.

Ingredienser
200 g. smør, blødt
140 g. rørsukker
1 stang vanilje, kornene
300 g. hvedemel
½ glas hindbærmarmelade uden kerner.

Desuden: 85 g. flormelis og lidt vand til glasur.

Pisk smør, vaniljekorn og sukker til det bliver let og blegt i farven. Rør melet i dejen og ælt den sammen med hænderne, til du har en samlet klump. Del den i 4 lige store stykker, som så igen deles i hver 9 stykker (jeg fik altså selv en del flere).

Opvarm ovnen til 200 grader og kom bagepapir på to plader. Læg to kugler ved siden af hinanden og pres dem sammen, så buen i toppen bevares og de spidser sammen i bunden, mas hjertet fladt og ret evt. lidt til med en finger eller ske. Lav en fordybning i hjerteform, brug tommelfinger eller en teske, jeg synes det var lettest med en teske.
Kom hindbærmarmeladen i en lille pose og klip hul i hjørnet. Kom marmelade i fordybningen på kagerne så det fylder hjertet ud. Bag dem i ca. 12 min. til gyldne og sprøde, lad dem køle af på en bagerist.
Lav en relativt fast glasur og kom på en pose, klip hul og sprøjt lidt over de afkølede kager. Lad stivne i mindst 10 min. inden de kommes på dåse.

Find mig også på facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar