mandag den 3. juni 2013

Salat med melon og feta.

Foto: Sara B. Clausen.
Det her er bare en rigtig sommersalat for mig! den kan varieres på forskellig vis men vandmelonen og feta er så skønne sammen, man kan også tilføje rødløg i tynde skiver, frisk hakket mynteblade m.m.
På en tur til Sicilien som teenager,"fik" jeg et stykke vandmelon af en gade sælger.Han plukkede lige en citron fra træet og klemte saften over det søde røde kød- siden da har jeg yndet at bruge dette lille trick- dog savner jeg citronplantagen- men det smager lidt derhen af :-)

Et hoved hjertesalat, fintsnittet
1 pakke Taverna marineret feta/oliven
1/4 vandmelon u. kerner, skåret i tern
½ citron, Saften (klemmes over vandmelonen)

Kom strimlet salat i bunden af et fad, arranger vandmelon, feta og oliven ovenpå.Kan serveres som den er blot med citronsaften over eller med en klassisk olie-/eddikedressing.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar