onsdag den 5. juni 2013

Cremet spaghetti med bacon og ærter.

Foto: Sara B. Clausen.
Aftensmad på 20 min. som altid vækker glæde hos børnene herhjemme hos mig og kan laves af noget man stort set altid har i hjemmet.Også en super sommerhusret, fx. første dag man kommer, fordi der ikke skal bruges så meget forskelligt og det er ting der holder sig godt.

Opskrift: 4 pers. 

ca. 500  g. spaghetti
2 løg
2 fed hvidløg
2 spsk. olivenolie
1 pakke bacon(skiver), skåret i strimler
1 spsk. oregano
1 spsk. Basilikum
1 tsk. chiliflager
250 madlavningsfløde 4%
1 dl. frosne ærter
Salt og peber

Tilbehør. friskrevet parmesan.

Kog spaghetti efter anvisning. og drøn vandet fra. Svits løgene i ca. 4 min. i olivenolie. Tilsæt bacon og lad svitse med i yderligere 4-5 min- skal begynde at blive lidt gyldent. tilsæt hvidløg og "fløde" samt krydderier. Kom de frosne ærter i.
Lad simre i ca. 5 min- smag til med salt og peber og spæd evt. op med en smule af kogevandet fra pastaen hvis den er for tyk. Vend den kogte spaghetti i sovsen og server. Riv evt. parmesan over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar