mandag den 6. maj 2013

Victoria bars med spicy kokoscurry, broccoli og ris.

Foto: Sara B. Clausen.
Dejlig krydret aftensmad i dag med fisk på programmet :-)  Fisk er desværre for dyrt for mig konsekvent at købe frisk hos fiskehandleren med én indtægt og to store børn, må man tænke lidt på priser. Så jeg tog imod et godt tilbud i kvickly i sidste uge på frosne Victoria Bars fileter- en mild og fast fisk, som er rig på Omega 3 fedt. Det smagte rigtig godt!


Foto: Sara B. Clausen.

Opskrift til 4 personer:

600 g. Victoria bars fileter
1 dåse kokosmælk
2 tomater, hakket
1 lille dåse tomatkoncentrat
1½ dl. vand
1 spsk. hakket koriander (fra glas)
2 røde chilifrugter uden kerner
1 fed solo hvidløg
3-4 cm revet frisk ingefær
1 bundt forårsløg
1 lille broccoli i små buketter
Salt og peber
1 spsk. karry
Saften af en citron

Tilbehør: ris- gerne langkornet som basmati.

Hak chili fint, skræl og riv ingefær, hak hvidløget fint og snit forårsløgene i skiver på skrå samt hak tomaterne.
Kom lidt olie i en sauterpande og svits ingefær, chili og hvidløg nogle min. Tilsæt karry og svits med et øjeblik. Tilsæt hakkede tomater, tomatkoncentrat, citronsaft og kokosmælk, vand og rør i retten. Tilsæt koriander forårsløg og små broccolibuketter. lad simre 4 min. Smag til med salat og peber. Læg fisken i et ildfast fad og hæld saucen over. Sæt i ovnen ca. 15 min ved 200 grader.
Server med ris til.

Foto: Sara B. Clausen.
Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar