søndag den 5. maj 2013

Salat med sprøde garam masala mandler, parmesanflager og pære.

Denne salat er virkelig lækker- ikke mindst på grund af de uimodståelige og knasende krydrede mandler. En enkel og god salat med pære, parmesanflager og en simpel og god vinaigrette.

Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser 4. pers.

1 pakke Napolitana salat blanding, skyllet og slynget
1 pære skåret i tynde skiver
En lille skålfuld parmesanflager
100 g. mandler
2 spsk. honning
1 tsk garam masala
½ tsk. paprika
½ tsk spidskommen
1 nip cayennepeber
½ tsk salt

Vinaigrette:
2 spsk. ramsløgolie
1 spsk. hindbæreddike
1 tsk. honning
½ ts. estragon
Salt og peber
Foto: Sara B. Clausen.
Start med mandlerne da det er dem der tager længst tid at lave. Rist dem nogle min. på en tør pande, hæld dernæst krydderierne på panden og tyst dem sammen med mandlerne, det dufter skønt mens krydderierne "brændes lidt af". Kom honning på panden og lad det bruse godt op under omrøring. Efter nogle min. hældes mandlerne på et bageplade med bagepapir. Fordel dem så de så vidt muligt ligger adskilt og i et lag. Giv dem 5-6 min ved 200 grader øverst i ovnen- hold øje med dem de må ikke blive for mørke.
Lad dem køle og herefter er de nemme at skille ad og klistrer ikke mere.
Skyl salaten og kom i et fad. Kom pære og parmesanflager samt mandler over lige inden servering. Rør dressingen sammen og hæld den over salaten.

Foto: Sara B. Clausen.
Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar