lørdag den 11. maj 2013

Salat med Feta, blåbær, dild og soltørret tomat.

Foto: Sara B. Clausen.
Mit køleskab bugner i disse dage med med masser af skønne Markos Taverna oste- det er en del af en præmie jeg vandt i en forårsopskriftskonkurrence. Så jeg må have brugt noget af det for at få lidt plads i køleskabet igen- det er dejligt med sådan en gave og giver plads til at jeg i den kommende tid kan tillade  mig at lege og eksperimentere lidt med det. I første omgang smed jeg nogle skønne fetatern i denne Salat.

Ingredienser 4 pers:

Salat
1 Markos Taverne marineret fetaost i tern.
1 bakke blåbær
1 bundt dild
2 spsk. hakkede eller strimlede soltørret tomater
1 salathoved, Lollo bionda
evt. kan suppleres med 1 lille rødløg i tynde ringe.

Dressing:
3 spsk. ramsløgolie
1½ spsk. hvidvinseddike
1 ½ tsk. honning
1 tsk. dijonsennep
Salt og peber
evt. lidt hvidløg

Skyl salaten og riv den i stykker, gør det samme med den friske dild. Anret på et stort fad. Kom blåbær over, fetatern og soltørret tomat. Pisk dressingen sammen og hæld over lige inden servering.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar