lørdag den 18. maj 2013

Kalkunbryst med fyld af Gybna Badia, krydderurter, forårsløg og gulerod - svøbt i seranoskinke.

Foto: Sara B. Clausen.
Jeg har altid været glad for helstegt kalkunbryst.Når det fyldes med gode sager og barderes med seranoskinke, så får man en lækker mør og saftig steg og det er rimeligt billigt mad til mange. Gybna Baida er en lækker hvid ost i saltlage, som er velegnet til madlavning fx. indbagt som her.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser:
1 helt kalkunbryst
Et stykke gybna Badia ost(Der er 4 i en bøtte)
4 forårsløg, tynde skiver
2 gulerødder groft revne
1 æg
1 tsk. Tørrede chiliflager
Ramsløgsalt
Citronpeber
5 spsk. Friskhakket krydderurter fx. Rosmarin,timian basilikum.
2 pakker seranoskinke


Lav forsigtig en dyb lomme ned i kalkunbrystet, undgå helst at perforere. Mos gybna Badiaosten lidt med en gaffel, vend med friskhakkede urter og bland med æg, forårsløg og gulerod chiliflager og lidt peber.  Omvikl med seranoskinke så kalkunbrystet lukkes. Brun godt, ca 6 min. på hver side. Læg i et ildfast fad. Steg færdigt i ovnen ca. 45 min ved 200 grader. Det kan også steges på grillen selvefølgelig.
Server med salat, kartofler og hvad du ellers har lyst til :-)

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar