søndag den 19. maj 2013

Italiensk madbrød med rød pesto, hvidløg og oregano.

Foto: Sara B. Clausen.
Et dejligt og smagfuldt brød, som er meget velegnet som tilbehør til salater, kød og som passer super godt til et f.eks. et grillarrangement. Det kan enten laven i form som flutes eller som  jeg har valgt flettet til et smukt brød og drysset med solsikkekerner.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser:

6 dl. lunken vand
15 g. salt
30 g. gær
2 spsk. rød pesto
1 spsk. oregano
1 tsk. hvidløgspulver
250 g. Italiensk fuldkornshvedemel
500 g. hvedemel gerne italiensk tipo 00

Rør gæren ud i lidt af det lunkne vand- tilsæt resten af vandet, salt, rød pesto, hvidløgspulver og oregano. Rør fuldkornsmel i og dernæst hvedemel. Ælt dejen godt igennem. Lad hæve lunt og tildækket i 1 time indtil dobbelt størrelse. Form herefter brødet fx. ved at dele i tre klumper som trilles til lige lange pølser og flettes. Lad efterhæve på en plade med bagepapir i ca. 40 min. Pensles med æg og drysses med solsikkekerner. Bages ca. 25 min ved 200 grader (varmluft).

Foto: Sara B. Clausen.


Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtigt lækkert ud. Det må jeg helt klart prøve en dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- det smager også bare rigtig godt og kan selvfølgelig også laves med grøn pesto :-)

      Slet