fredag den 8. marts 2013

Svinefilet med spinat og gul karry i Wok.

Foto: Sara B. Clausen.

Let og lækker nudelret som smager skønt uden alt for mange ingredienser, så er maden hurtig på bordet :-) 

4 pers:

400 g. svinefilet
3 spsk. østersauce
1 tsk. hvidløgspulver
1tsk. løgpulver
½ tsk. sort peber, friskkværnet
175 g. bambusskud, dåse el. glas
100 g. frisk spinat, skyllet og slynget fri for vand.
5 spsk. sesamolie
1 spsk. gul karrypasta
2 tsk. sukker
2 tsk. limesaft
2 spsk. soja
1 pakke fuldkornsnudler

Evt. kan der drysses ristet sesam over retten ved servering. Server med limebåde til.

Kog nudler efter anvisning på pakken og dræn dem. Vend med nogle dråber sesamolie og sæt til side.Skær kødet i strimler og vend det med østersauce, løgpulver og hvidløgspulver samt friskkværnet peber. Lad marinere mindst 15 min.

Hæld væden fra bambusskudene og skær dem i strimler, lidt tykkere en tændstikker. rens og skyl spinatbladene og lad dem dryppe af.
Opvarm olien i en wok og steg kødet ved kraftig varme i ca. 3 min tilsæt karrypasta og blad det godt. tilsæt bambusskud og spinat. Smag til med sukker og limesaft samt soja. Lad koge videre i nogle få min. Vend de kogte nudler godt sammen med retten og server evt. drysset med sesam og med limebåde til.

Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar