lørdag den 16. marts 2013

Nem tærte med broccoli, rødløg & skinke.

Foto: Sara B. Clausen.
En let og lækker tærte som jeg selv synes rigtig godt om, Man kan vælge at lave dejen selv eller som jeg har gjort i dag at købe en færdig. Det er selvfølgelig nemmest på den sidste måde og det er jo også ok en gang i mellem ;-)


Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser min, 4 pers:
(tærteform 30 cm i diameter)

3 små rødløg
1 broccoli
100 g. god kogt skinke i skiver
1 dl. creme fraiche 9%
4 æg
Salt og pber
70 g. dild, hakket
1 fed hvidløg
lidt olivenolie
1 tsk. tørret chili
150 g. revet mozzarella light 10% (Cheasy)

Skær Broccoli i buketter og damp dem i 3 min. i letsaltet vand og hæld i dørslag. Skær rødlæg i skiver og svits i lidt olivenolie sammen med hvidløg, til de bliver blanke og bløde.
Kom tærtedejen i et tærtefad og prik bunden med en gaffel.
Fordel den kogte broccoli på bunden og herefter rødløg og hvidløgsblandingen. 
Rør æg, creme fraiche, salt og friskkværnet peber, dild samt chili sammen til en æggemasse. Kom til sidst Mozzarella i. Skær skinken i strimler og kom også disse i æggemassen. fordel over tærten.
Bag i en forvarmet ovn på 200 grader i ca. 20 min til tærten er gylden i kanten og æggemassen fast. Server med en god salat til.


Foto: Sara B. Clausen.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar