fredag den 15. marts 2013

Entrecote med champignonsauce og pestokartofler.

Foto: Sara B. Clausen.
En dejlig lille fredagsmiddag med en god entrecote fra slagteren, gårsdagens kartoffelrest blev vendt i lidt pesto og fik en tur i ovnen og smagte skønt og så en lækker sauce. I love fridays.


Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 2 personer:

2 entrecote ca. 200 g. stk.
2 spsk. hvidløgssmør
Salt og peber

Sauce:
2 skalotteløg
250 g. brune markchampignoner
1 tsk. rosmarin
1 dl. rødvin
1½ spsk. konc.flydende oksefond
1 dl. madlavningsfløde
Salt og peber
evt. lidt kulør
1 spsk.smør

300 g. små kartofler (forkogte)
2 spsk. pesto

Hak skalotteløg. Rens champignon og skær i skiver. Svits skalotteløg i smør i ca. 3 min. Tilsæt champignon og svits med yderligere 3 min. Hæld rødvin, rosmarin og fond ved og lad simre i 6 min. Tilsæt fløde og smag til med salt og peber og tilsæt evt. kulør, hvis du da ikke er tilfreds med farven so den er.
Vend kartofler med pesto og sæt i ovnen ca. 20 min.
find din bedste pande- gerne grillpande - krydr bøffen med salt og peber, smelt hvidløgsmør på panden ved god varme og giv entrecoten 2 min. på hver side. lad hvile 2 min og server med pestokartofler og måske med en god salat til.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345


Ingen kommentarer:

Send en kommentar