søndag den 17. marts 2013

Blomkålsalat med Guacamole.

Foto: Sara B. Clausen.

Denne lækre opskrift stammer fra Sæson for god smag og den er virklig skøn.Det er helt sikkert en jeg vil lave igen.

Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser 4 pers:

1 stort, fast blomkålshoved

Guacemole: 
2 store, modne avocado 
1 bdt. fintsnittede forårsløg 
1 fintsnittet rødløg 
1 udkernet, finthakket chili 
Saft af ½ citron eller lime 
1 spsk. skyr
1 spsk. friskhakket koriander(alternativt bredbladet persille).
Salt og peber 
3 faste, udkernede, finthakkede tomater

Foto: Sara B. Clausen.


Fremgangsmåde: 
Pluk blomkålen i buketter, blancher dem i kogende vand 1– 2 minutter, hæld dem i en sigte og afkøl dem under den kolde hane og afdryp. 

Hak og rør avocadokødet med forårs- og rødløg, chili, citronsaft, skyr samt koriander. 
Smag til med salt og peber og vend blomkåls buketter og tomatterninger med avocadosalaten, som anrettes på 
et stort fad. Pynt med ekstra koriander (jeg kom også lidt dild på som jeg havde, da jeg synes det kan blive for meget med koriander). Serveres sammen med groft brød og kød efter smag og behag!

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar