søndag den 3. februar 2013

Frikadeller med rosmarin, bacon og chili.

Foto: Sara B. Clausen.
Hvis man er typen som synes en frikadelle altid skal smage som den plejer- så er det her måske ikke lige en opskrift der vækker interesse men ellers så synes jeg at denne opskrift som jeg fandt på i dag er rigtig god. Jeg havde på tilbud købt 1 kg. magert hakket svinekød og lavede derfor en stor portion. Så ruger der en del i fryseren og så er der pludselig til mange måltider og gode madpakker, for små penge. Denne opskrift vil også fungere rigtig godt med lam eller kylling.


Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser:

1 kg. magert svinekød
3 æg
2½ dl. minimælk
2 tsk. salt
2 løg, finthakket
½ pakke bacon i skiver, skåret i mindre tern
1 rød frisk chili u kerner,  i mindre tern
2 spsk. friskhakket rosmarin
1 dl. kartoffelmel
Friskkværnet peber

Steg bacon og løg nogle minutter på panden (læste et eller andet sted en gang, at det var godt at gøre, fordi det gør løgene lettere at fordøje og gør dem lidt rundere i smagen). Rør farsen sej med salt. Tilsæt æg, mælk, chili, Rosmarin, løg og bacon samt kartoffelmel og rør farsen godt igennem. Lad hvile på køl i 30 min. Steg frikadeller i lidt olie ca. 4 min på hver side ved middel varme.

Foto: Sara B. Clausen.
Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar