søndag den 3. februar 2013

Skønne Kanelboller med æble.

Foto: Sara B. Clausen.
Opskriften er fra denne uges tillæg til "Ude og hjemme" den er grov, sød på grund af kanel og lidt honning og æblerne giver god holdbarhed. virkelig skønne boller!
Jeg har forlænget hævetiden da de kun foreslog 30 min. første gang og 20 i 2. omgang. Det synes jeg er for lidt.

14 stk:

2 dl. minimælk
25 g. gær
1 spsk. honning
1 tsk. salt
1 spsk. olie
1 spsk kanel
200 g. æble, revet groft
300 g. hvedemel
200 g. grahamsmel

Rør gæren ud i den lunkne mælk. Tilsæt honning, salt, olie, kanel og begge typer mel og ælt dejen godt og grundigt igennem- gerne på røremaskine. Lad høve 1 time. Form herefter boller og lad dem hæve på pladen (med bagepapir) i yderligere 30 min. Pensles med vand, sammenpisket æg eller kold kaffe. Bag bollerne ved 180 grade i 15-20 min.

Foto: Sara B. Clausen.
Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar