tirsdag den 29. januar 2013

Lækker Urtebøf med rodfritter og bønner.


Foto: Sara B. Clausen.
Aftensmaden i dag var relativt enkel- havde gang i en masse forskellige ting og måtte improvisere over en pakke hakket oksekød, som jeg lige fik tage ud af fryseren i morges. Det blev til denne nemme og velsmagende ret.


Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser 3 pers:

Bøffer:

400 g. hakket oksekød 3-6% fedt
2 spsk. hakket frisk kørvel
2 tsk. tørret estragon
2 tsk. Tørret persille (frisk er selvfølgelig også fint)
1 tsk. Hvidløgspulver
Salt og peber

Rodfritter:

1 lille fast knoldselleri
4 store gulerødder
2 spsk. sesam
2 spsk. olivenolie
salt

Tilbehør iøvrigt:

250. g. friske bønner
Ca.6 spsk. creme fraiche 5 % rørt sammen med 2 tsk. Lene Hansson rød dressing krydderi.


Foto: Sara B. Clausen.

Skræl og skær knoldselleri og gulerødder ud i fine stave. vend med olivenolie og drys med sesam og kom på en bageplade med bagepapir. bag dem i ovenen ca. 25-30 min. ved 200 grader.

Nip, skyl og kog de friske bønner i 5-6 min. i letsaltet vand. Rør imens dressingen sammen. Når Rodfritterne er ved at være der, æltes kødet sammen med de øvrige ingredienser og formes til tre bøffer. Steg dem 2½ min. på hver side og lad dem hvile i lige så lang tid.Så er du klar til servering :-)


Foto: Sara B. Clausen.
Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

2 kommentarer:

  1. Uhmmm. Som sædvanligt...lækker mad du tryller frem.
    Jeg skal vist holde op med at læse din blog, FØR jeg spiser, men kun på fuld mave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er glad for at du kan lide det og finde inspiration. Har det selv sådan, bare i forhold til at handle, det skal man aldrig gøre når man et sulten ;-)

      Slet