lørdag den 12. januar 2013

Havregrynspandekager med is og andet syndigt......

Foto: Sara B. Clausen.
Disse pandekager er lavet med udgangspunkt i en opskrift på "Vi skal spise"  men jeg kan jo ikke lade være med at ændre lidt på det. Jeg havde en idé om at havregrynene ikke skulle være for grove i forhold til hvordan pandekagerne skal blive. Så jeg smuldrede dem til en fin mel. Desuden måtte jeg tilfredstille min vaniljepassion og tilføjede derfor både vaniljekorn(usødet) og kanel som giver sødme  til dejen. Jeg synes at resultatet blev rigtiog godt- de smager lækkert!!

Foto: Sara B. Clausen.


Opskrift ca. 14 stk.

5 dl. hvedemel
10 dl. mælk
6 æg
2 knivspids salt
16 spsk. havregryn
1 tsk, kanel
1 tsk. tørrede vaniljekorn
1 spsk. sukker
Smør til stegning.

Tilbehør: Nutella, bananskiver, vaniljeis.

Bland fintsmuldrede havregryn med mel, salt, sukker vanilje og kanel, bland mælken i lidt af gangen under kraftig piskning med elpisker, så klumper undgås. Tilsæt derefter æggene og pisk dejen godt igennem. Lad hvile i ca. 30 min.
Kom lidt smør på panden og steg pandekagerne. Vi fik dem med  lidt nutella smurt på, vaniljeis og et par bananskiver og drysset med lidt flormelis det smagte himmelsk.

Foto: Sara B. Clausen.



2 kommentarer:

  1. Hvor ser de gode ud, jeg vil snart lave pandekager også :) Uhm med nutella i, det er bare det bedste.
    Nogen gange bruger vi også kagecreme i dem, det smager også vildt godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette- det smagte skøøønt!

      Slet