tirsdag den 13. november 2012

Teriyakikoteletter med ris.

Foto: Sara B. Clausen
I præmiepuljen ved DM i hverdagsmad i går, var der bl.a også  Karolines køkkens jubilæums kogebog "Alle tiders Karoline" - jeg har bladret den igennem og synes der er rigtig mange gode opskrifter. Bl.a denne som vi skal have i dag. jeg har dog valgt, at supplere med et par gulerødder også. Server gerne med fuldkornssris og evt. en god salat til.


Foto: Sara B. Clausen
De brunede koteletter.

Foto: Sara B. Clausen
Smukke farver på grøntsagerne.


Foto: Sara B. Clausen

Hovedret 4 pers.
10 g. smør
4 svinekoteletter
1 spsk teriyakisauce
½ tsk. groft salt, peber

3 pastinakker, halve skiver.
2 gulerødder. rustikke stykker.
2 røde peberfrugter, strimler.
3 rødløg, både.
50. g soltørrede tomater i strimler.
1/4 Madlavningsfløde 8%
2 spsk. Teriyakisauce

Tilbehør. Fuldkornsris og evt. salat.

Lad smørret blive gyldent på en pande og brun koteletterne ca. 1 min på hver side. Skru lidt ned for varmen, tilsæt Teriyakisauce og steg koteletterne i ca. 3 min mere, vend dem nogle gange. Tag dem af panden drys med salt og peber og hold dem varme i et fad.
Kom pastinakker, løg, gulerod og soltørret tomat på panden og svits grøntsagerne ved høj varme i 3 min. Ryst madlavningsfløden godt og tilsæt den sammen med teriyakisauce og peber. Bring saucen i kog, smag til og hæld lidt over koteletterne og server resten til.(jeg kom nu det hele over).

Kog ris efter anvisning.


Foto: Sara B. Clausen



2 kommentarer:

  1. Den ret ser dejlig ud! God sammensætning af grøntsager, ris og kød. Smukt præsenteret. Farverig mad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er en god ret og også let at lave i en fart. Kh Sara

      Slet