søndag den 4. november 2012

"Summer- in- Winther" kylling serveret med pasta.

Foto: Sara
Faldt for denne simple og lækre opskrift på BBC good food, da jeg søgte lidt inspiration i dag. Hvem har ikke lyst til at få lidt af sommerens forførende solskin, friske smag og dejlige lethed bragt ind i køkkenet på en November dag hvor lyset alt for hurtigt forsvinder. Server med frisk pasta og lidt friskrevet parmesan.

Ingredienser:

1 spsk. olivenolie
350 g. kyllinginderfillet eller 4 hele kyllingebrystfilleter.
200. cherrytomater, skyllet og skåret i halve.
3 spsk. god grøn pesto
3 store spsk. Creme fraiche 15%
1 fed hvidløg, presset.
Salt og friskkværnet peber
Evt. frisk Basilikum

Tilbehør:Serveres med frisk fuldkornspasta og et drys friskrevet parmesanost eller blot med ris til.

Varm olien på en pande og steg kyllinginderfileterne på den ene side til det har taget farve. Ca. 6 min. Vend dem og steg på den anden side i yderlige 6 min. De skal være gyldne. 
Hvid du bruger hele kyllingbrystfilleter skal du regne med 12 min pr side. Drys med salt og friskkværnet peber.
Kom de halverede cherrytomater ned til kyllingen og vend dem med rundt til de begynder at blive lidt bløde. Skru ned for varmen og rør cremefraiche, hvidløg og pesto i retten. lad det småsimre nogle min. så det danner en sovs. Riv lidt friske basilikumblade over retten. Server med friskkogt pasta.

Foto: Sara



Ingen kommentarer:

Send en kommentar