fredag den 2. november 2012

Kylling i rød karry med forårsløg og slikærter.

Foto: Sara


Foto: Sara

Opskrift fra Magasinet MAD nr. 8 - jeg har dog tilføjet lidt kinaradis og jævnet sovsen en smule og så serverer jeg den med ris med karry og citrongræs. Her er opskriften, som jeg gjorde. Beklager at billederne er lidt kedelige, det der med tidligt mørke og blitz er bare så irriterende!


Foto: Sara


4 pers:

Kylling i rød karry:
800 g. kyllingefillet i skiver
1 spsk. rød karrypasta
1 bundt forårsløg, i skiver på skrå
10 cm kinaradisse skåret i kvarte skiver
150-200 g. slikærter
1 dåse kokosmælk 400 ml
1 spsk. fishsauce
2 limefrugter
Evt. 1½ tsk. Maizena udrørt i lidt vand til jævning
Salt og peber.

Ris:
3 dl. basmatiris
2 spsk olivenolie
1 tsk. karry
1 tsk. tørret citrongræs(urtekram)
salt

Skær kyllingen i skiver og opvarm lidt beutral olie i en wok. Svits kylling og rød karrypasta i 5 min. Tilsæt forårsløg og steg videre til de falder lidt sammen Tilsæt kokosmælk, fishsauce. Lad retet småsimre i 20 min uden låg. Tilsæt kinaradisse og slikærter og lad det simre med i 5 min. Jævn eventuelt sovsen lidt og smag til med salt og peber. Skær lime i både og kom i en skål.

Skyl risene i koldt vand af flere omgange indtil vandet er helt klart.Kom olie i en gryde og karry samt citrongræs- lad det svitse lidt i olien. Tilsæt ris og salt og vend det lidt rundt. tilsæt 4 dl. vand og lad risene koge ved mellem varme. Når vandet er næsten kogt væk slukkes for blusset og risene trækker i ca. 10-15 min.

Server kylling i rød karry med ris samt limebåde .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar