torsdag den 11. oktober 2012

Lækker karrywokret med marineret mørbrad og masser af grønt.

Foto: Sara



Foto: Sara
Jeg har fundet ud af at den bedste måde at "lokke kål i mine børn", er ved at bruge det i wokmad sammen med nudler. Der spiser de det uden så meget som at bemærke det og med allerstørste velbehag. Denne dejlige opskrift er ingen undtagelse og her er, foruden meget andet godt, både hvidkål og savoykål i. Wok mad er jo genial mad til at gøre kål på forskellige rester i køleskabet!

Jeg kunne ikke lige få bønnespirer, som jeg havde lyst til, da jeg købte ind - til gengæld var der en frisk pakke med snittet hvidkål, gulerødder, bønnespire og porre "stir fry"-grøntsager til 14 kr. for 400 gram i Kvickly, så det købte jeg. Derudover brugte jeg nogle forårsløg, rød snackpeber og altså savoykål.


Foto: Sara


Ingredienser til 4-6 personer:

Kød:
1 svinemørbrad skåret i tynde skiver.
2 spsk. soya
1 spsk. ketjap manis
1 spsk. sesamolie
salt og peber
1 tsk. tørrede chiliflager
1 tsk. hvidløgspulver

Grøntsager:
400 g. Friske Stir fry grøntsager(revet gulerod, bønnespire, snittet hvidkål og porre)
1/4 fintsnittet savoykål( måske et halvt hvis det ikke er så stort)
3 røde snackpeber, strimler
1 bundt forårsløg
2-3 tsk. medium stærk karry
1 tsk. hvidløgspulver
1 tsk. tørrede chiliflager
1 spsk. soya
1 spsk. ketjap manis
Salt og peber
Sesamolie

375 g. æggenudler (koges efter anvisningen)

Start med at rense og skære svinemørbraden. Det er godt med tynde skiver skåret i halve. Kom det i en skål og vend med soya, ketjap manis og sesamolie samt krydderier.
Lad det gerne marinere 30. min inden stegning. var wokken godt op og lynsteg mørbraden nogle minutter. Overfør til et rent fad incl. evt. marinade/kødsaft.

Tør wokken af og tilsæt lidt sesamolie samt karry og kål samt stir fry grøntsager og vend det godt rundt. Tilsæt øvrige ingredienser  lad svitse ca. 8-10 min. Kog imens nudler efter anvisning og dræn dem.
Vend mørbradkødet og evt. marinade/saft i retten og vend til sidst også de kogte nudler i.




Foto: Sara

2 kommentarer:

  1. Uhmm, hvor ser det lækkert ud, Sara :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det smagte altså også bare rigtig godt :-) Jeg er glad for at der endnu er rester til madpakker i morgen.

      Slet