mandag den 10. september 2012

Steak med Grillet Zucchini, champignon og mos.

Foto: Sara
Lidt nem aftensmad, som vakte begejstring hos mine drenge, som sætter pris på en god bøf i ny og næ.
De grillede Zucchini smagte meget dejligt. Der er lang vej fra min barndoms minder hvor mig og min søster vrængede næse af den grøntsag mange en gang - blot for at blive mødt af min fars kommentar; "det smager jo som at række tungen ud af vinduet" (underforstået at så var der jo ikke noget ikke at bryde sig om) well, well, disse her smagte bestemt af mere end luft.
Nåh ja og så var jeg lidt doven og gad ikke at lave sovs, så jeg afprøvede lige sådan en Jensens Whisky sauce tilsat et skvæt creme fine 7%- den smagte faktisk Ok og selvom man elsker at lave mad, så kan man jo godt ind i mellem være bare en lille smule "doven" ik? :-)

Opskrift 4 pers:

1,5 kg bagekartofler, skrællet & skåret i mindre tern.
1,5 dl. varm mælk
2 spsk smør
1½ tsk. salt
Lidt friskkværnet peber.

1 Zucchini skåret i skiver på langs
2 tsk. tørret chiliflager
1 fed hvidløg
salt & peber
6 spsk.Citronolie

250. g champignon.

4 Ungkvæg steaks
Salt og peber

Skræl og skær kartofler i mindre stykker og kog dem møre i usaltet vand. Mos og bland med varm mælk, smør og salt samt peber. 

Skær Zucchini i skiver på langs og pensl med citronolie tilsat knust hvidløg og chili og drys med salt og peber. Grill dem på en grillpande ca. 4 min på hver side.
Rens og skær champignon i kvarte og steg dem på samme pande som Zucchinierne. 

krydr bøfferne med  Salt og Peber og steg dem  ca. 3 min på hver side og lad hvile i 5 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar