søndag den 23. september 2012

Kinesisk rejesuppe med ingefær og nudler.

Foto: Sara
Inpireret af en opskrift på Royal Greenlands hjemmeside, lavede jeg her til aften denne suppe. Men da jeg ikke lige kunne skaffe bønnespire og persille da jeg handlede erstattede jeg det med forårsløg og minimajs. Resultatet var vist ikke dårligere deraf, vi nød den i hver fald!

Ingredienser til 4 pers.

300 g. store rejer
8 skalrejer
1 dl risvin eller medium dry sherry
1 spsk. friskrevet ingefær
1 spsk. lys soya
8 store champignon
2 stængler bladselleri
3-4 Forårsløg
6 minimajs skåret i kvarte-
100 g. fine ærter
120 g. æggenudler
1 l. grøntsagsbouillon
bredbladet persille

Læg rejerne i vinen og tilsæt ingefær og soya. lad marinere i 30-60 min. i køleskabet.
Bring bouillon i kog og tilsæt de skiveskåret champignon. Lad koge med i 5 min.Tilsæt ,
minimajs, forårsløg, bladselleri og ærter. Lad suppen komme i kog igen. Kog nudlerne efter anvisning på pakken og hold dem varme.
Når suppen er kommet i kog igen, tilsættes rejer med marinaden og nudler. Kog suppen op en sidste gang- rejerne skal ikke have for længe og server så suppen garneret med persille og evt. med lidt brød til.



Foto: sara

Ingen kommentarer:

Send en kommentar