onsdag den 22. august 2012

Spicy Mexidog i fuldkornsbrød.

Foto: Sara
Inspireret af nogle jalapenospølser fra slagteren, som jeg havde købt og som nu lå og ventede på at blive anvendt, lavede jeg her til aften nogle dejlige hot dogs i hjemmebagte fuldkorns pølsebrød.
Brødene er altså rigtig gode og man har nærmest ikke lyst til at købe de almindelige længere, når man først en gang har prøvet at bage dem selv. Det gør det til et helt hæderligt måltid og også sundere, bilder jeg mig da ind :-)

Jeg valgte at komme lidt meget fintstrimlet salat i bunden og fintsnittet rød snackpeber samt forårsløg for uden stærk salsa og jalapenos- not bad at all!

Foto: sara
De efterhævede fuldkornspølsebrød før pensling og bagning. Foto: Sara

Efter en tur i ovnen. Foto: Sara

Bløde, Skønne og luftige bliver de:-) Foto: Sara

Fuldkorns Mega hotdogs ca. 20 stk:
( så er der også lidt til fryseren)

75 g. gær
6 dl. lunken vand
1 dl olie
450 g. fuldkornshvedemel
700 g.  Hvedemel
2 æg
3 spsk sukker
2 tsk. salt

1 sammenpisket æg til pensling

Opløs gæren i den lunkne vand og tilsæt de øvrige ingredienser. Ælt dejen omhyggeligt til den er glat og smidig. Lad efterhæve til dobbelt størrelse ca. 60 min. del dejen i to klumper og del hver af dem i 10 mindre klumper som hver trilles til aflange pølsebrød og placeres tæt i en bradepande med bagepapir. De skal bage sammen når du laver dem.

Lad efterhæve i 40 min. pensl med sammenpisket æg og sæt i en 225 gradet forvarmet ovn. Bag dem i ca. 14 min.

Tilbehør:

Jalapenospølser, ristet på pande.
Salsa på glas.
Forårsløg
Rød peber
Icebergsalat i fine strimler
Agurk i tynde skiver.
Jalapenos.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar