søndag den 29. juli 2012

Sommerferie og stilhed på bloggen

Pyha- det er altså lang tid siden jeg har fået blogget noget- sommerferier har det med at vende helt op og ned på ens rutiner og det meste af tiden har jeg slet ikke haft adgang til nettet :-) jeg har ellers fået inspiration nok - bl.a. under et dejligt ophold i Tyrkiet hvor jeg fik skøn mad og nød solen og varmen.
I dag er jeg lige vendt hjem fra en uge i Sverige. Maden bliver jo altid lidt anderledes, når man ikke har alle sine vante ting omkring sig og må klare sig med færre ingredienser. Jeg glæder mig til at komme i gang med at blogge nogle gode opskrifter igen.  Fandt bl.a ud af at ICA i Sverige har et ret fedt og inspirerende madblad som man kan finde på nettet. I får lidt stemningsbilleder fra Sverige hvor vi bl.a. også fejrede min første teenager :-)

Foto: Sara


Foto: Sara
Tortilla wraps er jo altid nemt at have med at gøre og en sikker succes hor børnene, her med lidt sommerhus idyl i blå nuancer.

Foto: Sara
Jeg havde medbragt min fine fødselsdagsguirlande og den passede perfekt ind i den svenske almue stil.

foto: Sara
Kanel bullar på morgenbordet :-)

Foto: Sara
Fødselsdagskage med masser af vilde friskplukkede blåbær - de blev også moset og vendt i flødeskummet. Desuden var der abrikosmarmelade, bananer, kagecreme, hakket chokolade deri.

Foto: Sara



Foto: Sara
Lidt vilde blomster omkring sommerhuset.

Foto: Sara

En dejlig sø i baghaven med privat badebro- fantastisk sted at motionere lidt efter al den gode mad og kage og også god til at fiske i. Vi fik dog ikke fanget noget der var stort nok til at spise denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar