mandag den 25. juni 2012

Indisk pizza :-)

Foto: Sara


Har netop lavet denne ret sammen med min ældste søn i dag og synes den er ret genial - Fandt opskriften på "MAD". Super nemt på en ganske almindelig hverdag. Jeg brugte 500 g. kød og cremefraiche i stedet for youghurt, da det lige var ved hånden, Resultatet var meget tilfredsstillende. Jeg kom desuden lidt af cheddar/cremefraiche dressingen på Naanbrødet, under fyldet, så det hang lidt bedre fast. Jeg fik faktisk med den lidt øgede kødmængde 6 stk. ud af det- så var der lige til madpakken også ;-)


Foto: Sara



Jeg skriver opskriften som jeg gjorde:

6 Naanbrød
500 g, magert svinekød
1 stort rødløg
1 spsk. Sesamolie
1 Spsk rød karrypasta
1 friskhakket rød chili u. kerner
1 tsk, Spidskommen
100 g. sukkerærter
1 gulerod
4 spsk.Youghurt eller cremefraiche
1 fed hvidløg
100 g. revet cheddar
Frisk koriander
Salt og Peber

Skær løget i skiver og svits kødet i olien sammen med karrypasta,rødløg,hakket chili og spidskommen.
Snit sukkerærterne i mindre stykker, skær guleroden i tændstiktynde stave og lad dem svitse med i nogle min. Smag til med salt og peber. Placer Naanbrødene på bagepair på en plade. Bland cheddarosten med cremefraiche el. yoghurt og presset hvidløg.Fordel lidt af det på brødene og kom herefter karryfyldet på. Kom resten af osteblandingen på toppen af brødene.Bag brødene ved 210 grader i 15 min og server med frisk koriander over,


2 kommentarer:

  1. De ser gode ud og nemme at gå til. Da min datter boede hjemme for mange år siden, lavede hun ofte frokostpizza på pitabrød. Det fungerede også fint.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elsebeth- ja nemt og hurtigt og smager også godt- perfekt på en dag hvor det gerne må være lidt nemt.Kender godt til pitabrød tricket, den er også en god og hurtig løsning!
      Kh Sara

      Slet