lørdag den 5. maj 2012

Kylling i chili-chokoladesauce

Foto: Sara B. Clausen

En dejlig krydret og lækker mexikansk ret. Du kan bruge forskellige udskæringer af  kylling eller kalkun til denne ret.

Ingredienser:

600 g. kylling
1 spsk. neutral olie
2 løg
2 fed hvidløg
salt og friskkværnet peber
50 g. mandelsplitter
4 spsk. sesamfrø
1½ tsk std. nellike
1 spsk kanel
2 hele stjerneanis
1-2 tsk. cayennepeber eller chiliflager
2 dåser hakkede fl. tomater
1 dl vand
30 g. Rosiner
40 g. mørk chokolade min 70%

Bredbladet persille til garnering.

Tilbehør: Ris

Skær kødet i tern ca. 3X3 cm. Bund det ved god varme i olie. Tag det af varmen.  Hak løg og hvidløg og steg det i lidt olie i 3 min. Tilsæt mandler, sesamfrø og krydderier og lad svitse med i nogle min.Tilsætflåede tomater, vand,rosiner og chokolade. Smag til med salt. Lad saucen simre under låg i ca. 30 min. Tilsæt kødet og kog videre i 10 min til kyllingen er gennemstegt og mør. Smag til og server med grønt drys. Server med ris.

Foto: Sara B. Clausen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar