søndag den 20. maj 2012

Hurtig Thairet med hakket oksekød.

Foto: Sara B. Clausen


Dette er en skøn og let hverdagsret som i dag blev lavet på en søndag, hvor det at nyde solen har stået højere på min prioriteringsliste end at bruge timevis i køkkenet:-) Det smager dejligt og er børnevenligt og resterne er gode i madpakken. Opskriften er med udgangspunkt i en opskrift fra bogen "365 hverdagsretter" som jeg fik i fødselsdagsgave af min mor. Jeg har dog ændret lidt i det og skriver opskriften som jeg har gjort.


Foto: Sara B. Clausen

Ingredienser 4. personer:

1 spsk. olie
2 finthakkede røde chilier u. kerner
4 fed hvidløg
1 løg, fine tern.
100 g. revet ingefær
500 g. magert hakket oksekød
4 spsk. østersauce
1 spsk soya
1 spsk ketjap manis
2 tomater
1 pose sukkerærter
salt og peber.

evt. sesam el.jordnøddeolie

Garnering: Frisk koriander og evt. rød chili
Kom olien på panden og sauter, chili, hvidløg, løg og Ingefær. Tilsæt det hakkede oksekød og rør rundt til det smuldrer. tilsæt Østersauce, soya og ketjap manis. Lad det simre i 10 min. Kog imens nudlerne og lad dem dryppe af i et dørslag. Vend dem evt. med lidt jordnødde el. sesam olie.
Halver tomaterne og fjern kernerne og skær tomaterne i strimler. Skær sukkerærterne på skrå i mindre stykker. Ved det med kødet nogle min.Smag til med salt og peber. Server med de kogte nudler og drys med koriander.





2 kommentarer:

  1. Det ta`r alt for lang tid!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, alt er selvfølgelig relativt :-) Men for mig er mad som man kan lave på et sted mellem 20 og 30 min. Hurtigt!

      Slet