torsdag den 24. maj 2012

Honningmarineret svinekotelet med melonsalat og nye kartofler.

Foto: Sara B. Clausen
Denne opskrift er fra bogen "365 hverdagsretter" og smager virkelig godt. Melon og mynte er en skøn og sommerlig salat og den honning/soyamarinerede kotelet bliver super mørt og dejlig ( og jeg kunne ellers kun nå at marinere kødet en times tid). Jeg havde gang i min nye "Jamie Oliver"grill pande, som jeg netop har købt på tilbud i kvickly- men det er selvfølgelig oplagt at grille dem rigtig, hvis du har lidt lettere adgang til det, end jeg selv har. Jeg serverede nye kartofler dertil og en lille urtedressing.




Opskrift 4 pers:

Marinade:
1 dl. soja
2 spsk honning
2 spsk risvin

4 svinekoteletter
lidt olie
salt og peber

Salat:
1 galiamelon i kugler
1 honningmeleon i kugler
1 agurk i kugler
10 finthakkede mynteblade
1 bakke grøn salat

Rør marinaden sammen. Bank evt. koteletterne let med en kødhammer og læg dem i marinaden. Lad kødet trække en til to timer (eller natten over) i køleskabet.
Steg koteletterne ca. 6 min på hver side.Drys med salt og peber.
Vend melonkugler,agurk og mynte sammen og anret på et fad ovenpå salaten.

Foto: Sara B. Clausen

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar