onsdag den 30. maj 2012

Burger med saftig kyllingeschnitzel og græsk dressing samt BBQ kartoffelbåde.

Foto: Sara

Lavede denne toplækre burger her til aften med en let sprængt kyllingeschnitzel, hvilket gjorde den mør, lækker og saftig og med bare en lille ekstra indsats. Jeg brugte frosne kyllinge filleter og de var faktisk glimrende. har for nyligt læst en artikel om at frosne kyllinger scorede højt på smag i tests hvor de blev sammenlignet med ferske kyllinger. Derfor prøvede jeg, da Rema ikke havde ferske da jeg handlede. Nem og lækker mad og som de fleste ville kunne lide. Til dressingen brugte jeg et Tzatzikimix. som min mor netop har hjembragt fra Kreta.


Foto: sara

Ingredienser 4. personer:

Burger:
4 fuldkorns burger boller
½ iceberg salat hoved, fintsnittet
½ agurk i skiver
1 Rødløg i skiver
2 tomater i skiver
4-6 kyllingebryst filleter
1 spsk. sukker
1 spsk fint salt
2 dl rasp
salt og peber
1 tsk. chili
1 æg
Olie til stegning

Dressing:
2 dl. creme fraiche 9 %
1 stor spk. tzatziki mix.

BBQ både:
1 kg.kartofler i både
3 spsk olivenolie
salt
BBQ krydderi

Bank hver kyllinge bryst lidt ud med en kødhammer, læg i en skål og drys med 1 spsk salt og 1 spsk. sukker. Vend dem godt. Lad trække i ca- 15 min. Pisk ægget sammen eller gør som jeg, brug en æggehvide (jeg havde lige et bæger past. æggehvide stående). Bland rasp med chili, salt og friskkværnet peber. Vend kyllingeschnitzlen i æg og dernæst rasp. Steg ca. 4 min på hver side, i lidt olie, til de er gyldne og gennemstegte.

Varm Bollerne og rør dressingen sammen, Smør bollen med dressing og kom salat, tomat, kylling, agurk samt rødløg på.

Server med de stegte BBQ både som blot skal vendes med olie, salt og BBQ krydderi og så steges ca. 3 kvarter v. 250 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar